środa, 19 marca 2014

Po schudnięciu paru ładnych kilogramów (35kg) miałam dłuższą przerwę w robieniu czegokolwiek.. Od jakiegoś czasu ,znowu zaczęłam gotować dla siebie dietetyczne potrawy. generalnie stąd mój pomysł na bloga ,zawsze podziwiałam wszystkie potrawy , wykonywałam je później sama w domu no i teraz postanowiłam podzielić się tym co robię ja . Muszę zebrać masę fotografii moich dań, gdyż pomysł i realizacja była spontaniczna :) tak więc zapraszam do śledzenia ..

Mój obiad na dziś to :
Surówka z białej kapusty ,soczewica,mintaj na parze i sos jogurtowy :) 




Lista składników
-mniejsza połowa białej kapusty
-1 duża marchew
-łyżka kopru
-1/2cebuli
-4ząbki czosnku 
-oregano
-ocet balsamiczny
-sól
-pieprz
-Szpinak
-soczewica zielona
-kostka Mintaja
Jogurt Naturalny
-cytryna
Na samym początku namaczamy soczewice (u mnie 4łyżki ) w zimnej wodzie przez około 30 minut.
Po upływie czasu w tej samej wodzie gotuje ją przez ok 20-25min do miękkości.
Kroimy w kostkę kapustę,marchewkę ścieramy na jarzynówce ,koper cienko siekamy ,cebulkę kroimy w małe paseczki -wszystko razem mieszamy ,dodajemy przeciśnięty przez praskę ząbek czosnku ,sól,pieprz i łyżeczkę octu balsamicznego,ponownie mieszamy i odstawiamy na 30minut do lodówki aby wszystkie składniki przeszły..

Kostki szpinaku (mrożonego) u mnie 3kosteczki smażymy na łyżce oleju przez około 10 minut ,doprawiamy do smaku solą i pieprzem .Odstawiamy do przestygnięcia ,po upływie czasu dodaje łyżeczke jogurtu naturalnego i wszystko razem mieszam..

Rybę gotuje na parze bez przypraw !
( u mnie parowar) można także gotować w garnku i durszlaku z przykrywką wychodzi równie pysznie
Gdy woda w parowarze /garnku zacznie wrzeć minimalnie skraplamy rybę cytryną.. Ja paruję około 10/15 minut...


Gdy soczewica będzie gotowa,przelewam ją na durszlak i osuszam z nadmiary wody.
Przekładam na talerz. Rybę pozostawiam na 2/3minuty do lekkiego ostygnięcia i przekładam na talerz,dekoruję do przyrządzonym wcześniej szpinakiem dodaję surówkę i fit obiad gotowy ! :)


Smacznego 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz