piątek, 21 marca 2014

Zupa pieczarkowa inaczej bo z pulpetami

Piękny i słoneczny 1 Dzień Wiosny się u mnie zapowiada , a ja postanowiłam przyrządzić zupkę pieczarkową,ale nieco przeze mnie zmodyfikowaną niż tradycyjna. Jest to bardzo fajna,sycąca zupka,w sam raz dla prawdziwych mięsożerców :) 




Składniki na zupkę :
-250g pieczarek

-3-4szt.ziemniaków
-1duża (2małe)marchewki 
-1 pietruszka

-0,5(większego)selera
-pęczek kopru 

-1szt.małej cebulki 
-2liście laurowe
-2x ziele angielskie
-sól
-pieprz
-kucharek 
-ok.250g mielonego mięsa u mnie z indyka
-mąka do obtoczenia pulpetów 

-gęsta śmietana 18% 
-bułka tarta

-majeranek
-ząbek czosnku
-jajko


Wszystkie warzywa obrać,dokładnie umyć i pokroić w kosteczkę. Wrzucić do garnka (u mnie garnek3l).Zalać ok 1-1,5l zimnej wody , dodać ziele ,liść laurowy,kucharka i zagotować. 
W międzyczasie przyprawiamy nasze mięso mielone ,dodaję ząbek czosnku przepuszczonego przez praskę,sól,pieprz,ok.2łyżesz majeranku (ja daję dużo ,lubię ten smak) wbijamy jedno jajko ,ok 2-3łyżek bułki tartej .mieszamy wszystko razem i formujemy pulpety ,jeżeli się nie kleja,dodajemy jeszcze odrobinkę bułki tartej. Uformowane pulpety obtaczamy w mące i wrzucamy do gotującego się wywaru warzywnego.Całość gotujemy ok 30minut. Następnie obieramy i myjemy pieczarki,lekko odsączamy na ręczniku papierowym,i drobno siekamy (paseczki ,kosteczki ...kto co woli). Po upływie czasu,dodajemy pieczarki gotujemy ok.10 minut(do miękkości pieczarek) Ponownie przyprawiamy wedle uznania , dodajemy koper ,który należy podgotować  ok.5minut i czas na śmietanę ..ja dodałam ok 3łyżki stołowe ,zamieszałam i pozostawiłam na małym ogniu przez kolejne 5minut. Wyłączyłam gaz i czekałam aż moja zupka wszystkim pięknie przejdzie.. 


Mam nadzieję,że przypadnie komuś do gustu,dla mnie smak obłędny !
smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz